Mitä teet Kreikassa?

Miten päiväsi useimmiten kuluu Kreikassa? Oletko rantaihminen vai raunionuusku? Supershoppailija vai tavernahiisi?

Mä olen, varsinkin nykyisin, ehkä hiukan omituisimmasta päästä, koska menen Kreikkaan useimmiten kirjoittamaan.
Päiväni kuluu suunnilleen näin:
Herätys about klo 8 aikoihin → aamupalaa
Läppäri reppuun ja etsin sopivan kahvilan. Mieluusti aina veden äärestä, mutta varsinainen uimarantakahvila ei ole mun juttu.
Kahvilassa frappea ja kirjoittamista.
Väliaika! Kahvia ja pul… Ei ku… Liikettä kinttuun ja lounaspaikkaa etsimään. Toisinaan ennen sitä tai sen jälkeen käyn katsomassa jonkin paikallisen museon, raunion tms.
Jälleen uusi kahvilaparkkaus: frappea ja kirjoittamista.
Päivä pulkassa → hotelille. Suihkuun ja hetki rentoa möllötystä.
Sitten taas kylille illallista etsimään. Aluksi alkumocktailille johonkin kivaan paikkaan. Mukana muistivihko kirjoitusideoita varten, mutta läppäri on jäänyt hotellille.
Drinksun jälkeen syömään rauhassa ja sitten hotellille nukkumaan.

Puolison ja perheen kanssa ollessa reissussa päivän kulku on toki toisenlainen ja lähinnä retkeilypainotteinen. Ei olla lainkaan rantaihmisiä :sweat_smile: Olimme häämatkalla Kreetalla ja puolivälissä reissua tuli mieleen, että kai tarttisi mennä uimaankin, kun kerran Välimeren rannalla ollaan ja ottaa vähän aurinkoa. Hyvin varustautuneina menimme kivan oloiselle biitsille ja asetuimme mukaviin aurinkotuoleihin … Puoli tuntia myöhemmin totesimme, että on ihan perhanan tylsää ja lähdimme rantabaariin :sweat_smile: Sen sijaan Rethymnonin venetsialaisessa linnoituksessa kului varmaan neljättä tuntia!

Joskus on toki kokonaisia retkipäiviä, jolloin sitten ei ole kirjoitushommia. Mulle Kreikka on ennen kaikkea inspiraation lähde silloinkin, kun työn alla oleva käsikirjoitus ei liity Kreikkaan. Itse asiassa yksikään tekstini ei ihan suoraan liity Kreikkaan, mutta vaikutteet ovat kyllä nähtävillä.

Meilläkin aika rutiiniksi menee loppujaan jos ei ole kyse retkipäivästä tai autoilupäivästä. Retkipäivällä meinaan että ei olla rannalla :smiley:

Me mennään Kreikkaan juurikin rentoutumaan ja lomailemaan.

Ns. normaalipäivä menee abouttiarallaa näin:

7 aikaan heräilen itse ja menen terassille lukemaan ja juomaan mehua

8-9 välissä rouva heräilee tehdään itse aamupala tai jos on otettu niin mennään aamupalalle

10 aamupalan jälkeen lähdetään rannalle

Rannalle menee sitten aika itsellä aika pitkälti lukien e-kirjoja ja rentoutuen sekä välillä pitää meressä pulahtaa.

13-15 välissä alkaa nälkä kurnia ja yleensä lähdetään rannalta etsimään pitaa tai muuta lounasta, joskus on rannallakin syöty ja jatkettu makoilua.

Lounaalta / rannalta sitten hotellille suihkuun ja pikkanen rauhottuminen.

Jossain välissä alkaa jano iskea ja lähdetään sitten istuskelemaan ja ihmettelemään. Kierrellään myös kauppoja jos sattuu innostamaan. ns. vapaata ohjelmaa ja ihmettelyä.

20 aikaan on yleensä meillä illallinen

Illallisen jälkeen saatetaan käydä yksillä tai sitten ei. Usein mennään hotellille vielä pelaamaan korttia.

1 tykkäys